پیمایش دره ای در رشتخوار

برنامه این هفته ی هیات کوهنوردی که به شکل فوق العاده و خارج از تقویم اجرا شد به این شرح میباشد.
 پنچشنبه شب (ساعت21) مورخ  1396/2/28 به سمت شهرستان رشتخور حرکت کردیم که حدودا ساعت 24 بامداد به آنجا رسیدیم که جهت شب مانی و استراحت به پارکی در نزدیکی همان محل رفتیم .صبح زود تر از طلوع خورشید و با آواز های تمام نشدنی پرنده گان منطقه که اغلب کبوتر بودند از خواب بیدار شده وبه سمت روستای شهرک ادامه ی مسیر دادیم ،در ورودی روستا مسیر آبشار جدا شده و بعد از پیمودن 12 کیلومتر ،ابتدای  دره ی سرد،نسبتا پر آب و بکر "کبوتر دره" که در دل بیابان های خشک و کویری مانند جا خوش کرده است نمایان شد .
ساعت حدودا 8 صبح بود که بعد از صرف صبحانه و مجهز شدن افراد به لوازم فنی جهت فزود از آبشار ها کار رسمی شکل جدی گرفت .
دو آبشار ابتدایی دره که یکی از آن بلند ترین (ارتفاع 43 متر) هم هست ،کارگاه بولت و حلقه میباشد و مابقی آبشار ها به شکل استفاده از طبیعت فرود آمدیم .همچنین با توجه به شرایط منطقه مار به راحتی یافت میشود که نیاز به احتیاط بیشتر میباشد.
پیمایش این دره ی زیبا ساعت 15 به اتمام رسید و بعد از صرف نهار ،با وسایل شخصی خود به شهرمان بازگشتیم .
سرپرستی این برنامه را هم آقای صالح میر حسینی به عهده داشتند. راهنمای کوهنوردی نیشابور...
ما را در سایت راهنمای کوهنوردی نیشابور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dseyedsamerf بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 18 خرداد 1396 ساعت: 1:16