صعود شبانه قله شیر باد

به نام ایزد توانا
طبق تقویم هیات کوهنوردی نیشابور( ۱۳۹۷/۹/۱۶)   صعود   به قله شیرباد
سرپرست برنامه ( یاسر خجسته ) ،
دوستان حاضر در برنامه  (۶ نفر)
با توجه به پایان فصل پاییز وشروع سرمای زمستان وبارش نسبتا خوب برف در ارتفاعات وپیش بینی هوایی برفی در روز جمعه بر آن شدیم تا برنامه شب مانی در ارتفاع ۳۰۰۰ متری داشته باشیم .ظهر پنجشنبه ساعت ۱۲ از روستای خرو علیا در جهت خلاف رودخانه کوچک به راه افتادیم واز باغات و دره های فرعی کوچک به سرعت گذشتیم خواستیم از دره آبشار (نوامیش) صعود مان را آغاز نماییم ولی با مشورت وصلاحدید سرپرست از ابتدای این دره هم عبور کرده وپس از گذشتن از یال سیاه لوک بزرگ به ابتدای یال سیاه لوک کوچک رسیدیم وشروع به پیمایش این یال پرشیب ،همچنان که روشنایی روز کاهش می یافت باد با سرعت بیشتری به وزیدن می گرفت سردی وبرودت هوا بر پوشاک غلبه داشت در تاریکی با نور چراغ پیش می رفتیم تا اینکه در ساعت ۱۹ به بلندای کوهستان قله شیر باد رسیدیم .پس از کمی شادی و گرفتن چند عکس به یادگار به سمت شمال ارتفاع کم کردیم تا جای مناسبی برای برپا کردن چادر انتخاب نماییم بادبسیار  شدیدی می وزید باسرعت چادرها را برپا کرده  وپس از صرف نوشیدنی وشام به کیسه خوابها رفتیم تا بتوانیم از آرامش شب استفاده نموده واستراحت کنیم ،بسی خیال باطل، از آرامش خبری نبود صدای باد آرامش را از ما ربوده بود به هر حال روشنایی روز دیر پدیدار شد. به فکر آن افتادیم تا تابلوی جدید قله شیرباد را که در ۲ کیلومتری در خط الرس اصلی  در جهت شرق قرار داشت به روی قله بیاوریم با یکی از دوستان پس از  ۲ ساعت برف کوبی در هوایی که ابرهایی سنگین با کمک باد پدیدار شده بودند  موفق به این امر شدیم ودر ساعت ۹ صبح جمعه ۱۶  آذرماه ۱۳۹۷  تابلوی جدید را با مشخصات دقیق وفنی نصب نمودیم .در جهت جنوب قله به سمت قله سیاه لوک به سرعت حرکت نمودیم برف وبوران مانع دید بود مسیر یال شکر آب را جهت فرود انتخاب کردیم ودر ساعت ۱۳به چشمه شکر آب رسیدیم پس از استراحتی کوتاه  وصرف غدا به آرامی به طرف بوژان حرکت نمودیم در ساعت ۱۵ به روستا رسیدیم به یاری پروردگار این برنامه به سلامتی به پایان رسید